Za koľko rokov by sme predbehli Švajčiarsko, keby. . . Slovenská akadémia vied a reklama: Pomník nešťastia verzus pomník degenerácie

23. mája 2015, karolondrias, Nezaradené

Najskôr pomník našej degenerácie: Výdavky na reklamu:

Odhadujem, že výdavky na reklamu boli za socializmu menej ako 1 milión eur ročne. V súčasnosti dosiahli viac ako 1000 miliónov eur ročne (obrázok) a stúpajú 4-8% ročne. Od dôb socializmu stúpli 1000x a kumulatívne viac ako 10000x. Netreba hádam zdôrazňovať, že výdavky na reklama, ktorá nás otravuje a nič hodnotného neprináša, platíme my všetci. Je to krásny príklad našej degenerácie po roku 1989.

 

Reklamu odborne a umelecky charakterizoval svetový odborník na reklamu

Oliviero Toscani v knihe „Reklama je navoňaná zdochlina“:

Chcem otvoriť Norimberský proces s reklamou.

Usvedčujúce dôkazy?

Zločin mrhania obrovskými sumami

Zločin sociálnej zbytočnosti

Zločin klamstva

Zločin proti inteligencii

Zločin skrytého presviedčania

Zločin zbožňovania naivnosti

Zločin výlučnosti a rasizmu

Zločin proti občianskemu mieru

Zločin proti jazyku

Zločin proti tvorivému mysleniu

Zločin plagiátorstva

 

Pomník nášho nešťastia: Výdavky na Slovenskú akadémiu vied (SAV):

SAV, ako súčasť vedy a techniky na Slovensku, bola postavená na zelenej lúke počas komunistického zázraku rozvoja vedy a techniky, bohužiaľ po roku 1989 nastal jej úpadok.

http://karolondrias.blog.pravda.sk/2014/11/16/komunisticky-zazrak-vo-vede-a-technike-vs-bopkoti/

V roku 1989, ročný rozpočet SAV bol ~77 milión eur (môj vypočítaný odhad) a financovanie výskumu a vývoja v SR kleslo z 3,88 percenta v roku 1989 na súčasných ~0,7 percenta hrubého domáceho produktu (HDP), t.j. pokles viac ako 5x. V súčasnosti pri HDP, ktorý je v stálych cenách pravdepodobne už 2x vyšší ako za socializmu, ročný rozpočet SAV je len okolo 60 miliónov eur, t. j. stále nižší ako za socializmu, a posledné roky rozpočet nestúpa (obrázok).

 

V skratke: po roku 1989 výdavky na vedu a techniku (to je to, čo potrebujeme na rozvoj) sa radikálne znížili, ale výdavky na reklamu (totálne zbytočné výdavky) narástli priam astronomicky. Ročne narastajú o viac, ako je rozpočet SAV.

Reklama rozpocet SAV 150523

Predstavme si, že by po roku 1989 spoločnosť nezdegenerovala a ročné výdavky na reklamu, 1000 miliónov eur, by sme každý rok dávali na vedu a techniku.

 

Za koľko rokov by sme v takom prípade predbehli Švajčiarsko?

Skúsim to vypočítať:

Najskôr by sme skúpili vo svete najlepších odborníkov v oblastiach materiálov, dizajnu, cyber-nanotechnológií, molekulárnych, genetických, kvantovo biologických technológií, atď… Aby k nám prišli, tak by každý špičkový odborník dostal mesačný plat 50000 eur. Ak by svetových odborníkov bolo 100, tak by nás to ročne stálo 60 miliónov eur na platoch.

Okrem toho, každý z týchto odborníkov by dostal ročne 5 miliónov eur na špičkový výskum a na skúpenie-zaplatenie si ďalších odborníkov vo svojej oblasti. Toto by nás ročne stálo ďalších 500 miliónov eur. Ostalo by nám ešte ročne 440 miliónov eur.

Za 400 miliónov ročne, by si špičkoví odborníci budovali špičkové laboratória na Slovensku vybavené s najnovšou technikou.

Ostalo by nám 40 miliónov eur ročne, ktoré by sa dali na vedeckú reklamu nových výrobkov na našom trhu. Výskumný ústav by kontroloval a testoval nové výrobky na našom trhu a v televízii a na internete by tieto výrobky odborne zhodnocoval.

 

Za koľko rokov by sme v takomto prípade predbehli Švajčiarsko?

Odhadujem to na 20-30 rokov.

 

Predbehneme alebo aspoň dobehneme niekedy Švajčiarsko?

Ťažko, bohužiaľ, zatiaľ nie je šanca oddegenerovať našu spoločnosť, pretože bigotní demokrati, BoPKoTi, kolonizátori a humanisti všetkého druhu to nedovolia.

 

Podľa každoročného nárastu výdavkov na reklamu a nezvyšujúceho sa rozpočtu SAV je úplne jasné, že náš degeneračný stupeň sa bude stále zvyšovať. Len dúfam, že nedosiahneme africký štandard výdavkov na vedu.

 

Karol Ondriaš

150523